2013. november 19., kedd

Mikulássapi

A kisfiam kitalálta, hogy kössek neki mikulássapit. Kerestem mintát, de nem találtam, ezért érzésből nekiálltam, és ez lett belőle:




A fonalakat otthon találtam, és végig -- a passzét is -- 4-es tűvel kötöttem (bár a piros vastagabbat is elbírt volna :)).
 
Az én mikulássapim mintája a következő (53 cm-s fejkörméretre):
 
 
A fehér fonallal kezdve 104 szemet felszedtem a provisional cast-on technikát alkalmazva
 
2 sima-2 fordított mintával körben kötöttem 10 cm-t, majd félbehajtottam. A sor végén egy szemjelölőt húztam a tűre a rend kevéért :)
 
Most jön a piros fonal.
Az alsó rész horgolt segédszálát lassan elbontva a passzét simakötéssel körbekötöttem az alsó és felső széleken egyszerre haladva: egy szem az alsó, egy szem a felső szélről egyszerre lekötve.
Ha úgy könnyebb -- szerintem igen:) --, először felszedhetjük a tűre az alsó szél szemeit is a tűre: egy szemet a bal tűről a jobbra átemelünk, majd a vele szemközti alsó szél egy szemét a jobb tűre húzzuk; megint egyet a bal tűről emelünk át, majd a neki megfelelő alsó szemet húzzuk a tűre körben végighaladva. Ezt követően csak két-két szemet egybekötve simán körbekötjük a passzét.
 
A piros fonallal simán kötöttem 4 cm-t, majd következett a fogyasztás. A sor végét jelölő szemjelölőtől számított 13. szem után újabb szemjelölőt húztam a tűre, majd 26 szem után még egyet, újabb 26 szem után még egyet, és megint 26 szem után egyet. 13 szem maradt a sorvégi jelölőig.
 
Megjegyzés: bár gyönyörű szemjelölőket lehet kapni, nekem a legjobban az elütő színű fonalból csomózott hurok vált be... ez könnyű, nem húzza le a damilt, nem marad utána lyuk a legfinomabb kötésben sem, nem húzza ki a szálat, és mindig van kéznél elég :) Ráadásul és szeretek eltérő színeket használni más-más jelentéssel -- ennél a sapinál pl. zöld hurokkal jelöltem a sor végét, kékkel a fogyasztások helyét.

 
 
A következő sorban minden (kék :)) szemjelölés előtt fogyasztottam egy szemet, két szem egybekötésével, amit minden negyedik sorban megismételtem.
 
Addig kötöttem így, minden negyedik sorban 4-4 szemet fogyasztva, amíg csak 20 szem maradt a tűn (a képen még több van). Ezután leláncoltam a tetejét.
 
A fehér fonalból készítettem a bojtot, majd a sapi tetejére varrtam úgy, hogy közben a tetejét is összehúztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése