2013. november 22., péntek

Krumplileves

Ez most főzős lesz, de ilyen tőlem nem várható túl gyakran :)

Én mindig időhiánnyal küszködöm, és ráadásul nem is nagyon szeretek / tudok főzni. Ezért folyton keresgélem az egyszerű dolgokat, amiket még én is könnyen és gyorsan el tudok készíteni -- így született az "én krumplilevesem" ötlete.

A kisfiam nagyon szereti a krémleveseket. Gyakran főzök brokkoliból vagy sárgarépából, de az egyik hétvégén eszembe jutott a krumpli. Felkockáztam, és egy kis olajon két megpucolt fokhagymagerezddel együtt szép aranyszínűre pirítottam a krumplikockákat -- mert a sült krumpli illatát és ízét is finomabbnak találom a főtténél. Miután megpirult a krumpli, felöntöttem vízzel és majorannával, fehérborssal fűszereztem (majoranna helyett a petzrezselyem is finom benne...). Amikor a krumpli jól megpuhult, botmixerrel pürésítettem. Nem tettem bele tejszínt, mert így egészségesebb, de ha lágyabbá akarjuk tenni, az is mehet bele.

Az egyik kis trükköm az, hogy elősütöm a krumplit. A másik, hogy levesbetétként ropogós "bacon chipset" készítek hozzá felcsíkozott bacon szalonnából.

Egyszerű, gyors, és ami a legfőbb erénye: csak úgy füstöl a gyerekbe (na meg az apjába is :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése