2011. július 25., hétfő

Kötögetünk, horgolgatunk...

Régen, gyerekkoromban tanultam mindenféle kézimunkát: kötést, horgolást, hímzést, varrást... stoppolást is :) Hullámokban jön rám, hogy valamit "alkossak" a kezemmel, borzasztóan jó kikapcsolódás! Egyszer jópár éve épp horgolási lázban égtem, amikor egy kolléganőmmel ez valahogyan szóba került, és ő felsikoltott: "Úristen, te horgolsz? De ciki..." Majdnem elszégyelltem magam -- hogy menedzserként én ilyesmikre vetemedem. Mindenesetre picit szégyellni kezdtem, hogy ilyesmikben lelem örömöm, miközben persze imádok én olvasni, szeretem a jó filmeket és zenéket is, de ezek mind teljesen másfajta örömöt jelentenek, mint az, amikor valamit a két kezemmel létrehozok. Olyan sikerélményeket élehetek át, amit nemcsak valaminek az elvégzése, jól elvégzése, de a létrehozott, esztétikailag is gyönyörködtető "termék" miatt érzek. Más ez, mint a munkában tapasztalt sikerek...

Úgy tűnik, most megint elragad a hév... Épp amiatt, mert a munkahelyemen ilyen átmeneti állapotban vagyok, véletlenül rátaláltam egy fonalboltra, a Barka Fonalra, és elfogott a vágy, hogy a finom fonalakból valamit létrehozzak. Szinte csorgott a nyálam a gyönyörű színek, természetes anyagok láttán. Jól be is vásároltam belőlük, aztán ültem felettük, nem tudtam, mihez kezdjek velük.

Szintén a laza munkaidőmben találtam egy weboldalt, a Ravelry-t (http://www.ravelry.com/), így végre mintáim is lettek. Elhatároztam, hogy megtanulom a csipkekötést -- mert azt még sosem csináltam, és némelyik minta nagyon tetszik...

Az első sikerélményem már meg is volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése